Švédská automobilka Volvo chystá pro letošní autosalon v americkém Detroitu velké odhalení. Světlo světa zde spatří nový prémiový sedan S90, jehož design byl již nastíněn ve zveřejněných skicách.
V lednu se jako každý rok otevřou brány slavného autosalonu v americkém městě automobilů – Detroitu. Právě při této příležitosti odhalí švédská automobilka Volvo zcela nový sedan s názvem S90.
Jedná se samozřejmě o nástupce modelu S80. Soupeřit by měl především s německými konkurenty jako Mercedes E, BMW 5 a Audi A6.
Je tak očividné, že tato novinka nebude mít vůbec snadný život. K tomu, aby v tak tvrdém konkurenčním prostředí obstála jí designeři vybavili svěžím vzhledem, který navazuje na designový jazyk, použitý u druhé generace SUV XC90.
Vrcholná verze nového sedanu nabídne řidiči výkon o 394 koňských sil. Ten má na svědomí plugin hybridní pohonná jednotka, kterou rovněž nalezneme v nové generaci Volva XC90.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?