Luxusní odnož Nissanu představila na zářijovém frankfurtském autosalonu vůbec první kompaktní hatchback pod označením Q30. Infiniti však nezahálelo a o dva měsíce později dovezlo na losangeleský autosalon prémiový aktivní crossover QX30. Nyní se však zaměří na opačnou stranu portfolia, konkrétně na luxusní limuzínu.
Nissan potvrdil, že luxusní sedan (limuzína) se nachází právě ve vývoji ve výzkumném a vývojovém centru v britském Cranfieldu. Jak už dříve Infiniti naznačovalo, luxusní limuzína bude vycházet z konceptu Q80 Inspiration, který se poprvé představil na loňském autosalonu v Paříži. Prozatím to vypadá tak, že nový model bude nést označení Q80 i v sériové podobě.
V současnosti Infiniti srovnává svou vlajkovou loď s jejími hlavními konkurenty, Mercedesem-Benz S 500 plug-in hybrid a Porsche Panamera S E-Hybrid. Tím pádem je už jasné, co bude pohánět japonskou limuzínu. Koncept Q80 Inspiration nabídl 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec v kombinaci s hybridním elektrickým systémem o celkovém výkonu 550 koní. Studie se chlubila také kombinovanou spotřebou 5,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 129 g/km. Jestli přímo tohle ústrojí dostane i v produkční verzi, to zatím není jasné.
Vedoucí evropského Infiniti, Francois Goupil De Bouille, k tomu prohlásil: „Plug-in hybrid byl jasnou volbou pro nízké emise. Pokud používáte auto pouze na popojíždění, dobrým řešením je plně elektrický pohon. Jestliže však často jezdíte mezi městy, je lepší variantou právě plug-in hybrid“. Q80 Inspiration je přímo ideální do daného segmentu, poněvadž disponuje 5060 mm na délku, 2010 mm na šířku a 1340 mm na výšku.
Jak už to tak bývá, sériová podoba nebude tak odvážná jako koncepční studie. Zejména u konceptu Q80 Inspiration dojde k přepracování z praktických důvodů – například plnohodnotný výhled skrz zadní okno. Samozřejmě i interiér přijde o extravagantní prvky, avšak na druhou stranu by měla Q80 zůstat nadále jako čtyřmístný vůz, protože bude uvedena na trh jako sportovní luxusní limuzína. Termín uvedení nové vlajkové lodi prozatím nebyl odtajněn.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?