Nový Opel Astra je v evropských showroomech zatím k vidění velice krátce, i za tuto dobu si ale stihl vydobýt renomé jednoho z nejvážnějších konkurentů Volkswagenu Golf poslední doby. Není tedy divu, že po něm prahne i Čína, kam se však podívá s logem Buicku.
Nejde přitom o nic neobvyklého, německá značka takto v Říši středu prodává i další svá auta. Verano, jak se nový hatchback jmenuje, se od Astry liší pouze provedením masky chladiče s chromovanými lamelami, připomínajícími vodopád, a samozřejmě také logem. V přední světlech nechybějí LED diody pro denní svícení, jejichž tvar se snaží napodobit i skupinové reflektory.
Určitým vymezením oproti německému dvojčeti je sportovněji pojatá verze GS s výraznějšími nárazníky (oba mají červené elementy), nástavci prahů, decentním spoilerem a 17palcovými černými litými koly. Zatmavená přední světla pak disponují technologií Matrix LED, díky kamerám automaticky přepínající mezi světelnými režimy City, Urban, Expressway, Curve, Parking a Fuel Economy. Ty se střídají podle jízdních podmínek. Na palubní desce je kromě falešného karbonového dekoru rovněž červený „dynamický“ pruh. Červené je i prošívání Alcantarových sedadel a ambientní osvětlení. Multifunkční volant ve sportovnějším střihu dostal pádla řazení. Kromě toho je Verano GS vybaveno bezpečnostním balíčkem, obsahujícím adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, systém nouzového brzdění a automatický parkovací asistent.
Téma interiéru už jsme trochu nakousli, přesto se k němu ještě jednou vrátíme. Obě provedení totiž nabízejí díky rozvoru 2662 mm největší prostor na zadních sedadlech ve třídě, k dispozici pro ně jsou rovněž vlastní USB porty. Pracovišti řidiče dominuje multimediální systém IntelliLink s osmipalcovým displejem, iOS konektivitou a rozhraním Apple CarPlay.
Tři čtvrtiny struktury karosérie jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, čímž se povedlo snížit hmotnost a zvýšit tuhost. Mnoho dílů je potom vyrobeno z hliníku, a to včetně motorů, což ve výsledku rezultuje ve 100kilogramovou dietu. V přední části auta najdeme nápravu typu MacPherson, vzadu je potom torzní příčka s Wattovým přímovodem, což je řešení patentované Opelem.
V motorovém prostoru se objeví buď atmosférická patnáctistovka SIDI o výkonu 118 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 146 Nm při 4000 ot./min, nebo přeplňovaná patnáctistovka SIDI o výkonu 167 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1700 - 4400 ot./min. Zatímco slabší motor je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCG, přeplňovaný čtyřválec dostal stejnou převodovku se sedmi stupni.
Celkem pět variant pětidveřového Verana bude v prodeji skrze 740 dealerství po celé Číně, jeho ceny se pohybují v relaci 145 900 - 205 900 juanů (cca 578 000 - 816 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?