Speciálně pro čínský trh nabízí značka DS už dnes dva modely – sedan 5LS a SUV 6. Nyní se k nim přidává hatchback DS 4S, který sice jménem poukazuje na nedávno modernizovaný evropský kompakt, ve skutečnosti jde ale o úplně jiné auto.
Poznávacím znamením hatchbacku, jehož především zadní partie silně připomínají Peugeot 308, je maska chladiče s výrazným logem, plynule přecházející do hlavních světlometů (v hantýrce DS se tomuto řešení říká DS Wings). Ta jsou už v základu kompletně diodová, přičemž celkově je v přední části, včetně denního svícení, 136 jednotlivých LEDek! Skupinové svítilny jsou rovněž celé z LED diod a jejich optika vytváří trojdimenzionální efekt. Na něj jsme ale u vozů DS z poslední doby zvyklí.
Kabina červeným koženým čalouněním barevně ladí s lakem karosérie Dark Fire, kromě ní budou k dispozici samozřejmě i jiné odstíny. Vždy by ale měla být použita kvalitní useň, kterou bude ručně potažena nejen palubní deska a sedadla, ale též výplně dveří. V zadní části auta je díky protaženému rozvoru platformy EMP2 (DS 4S je celkově delší než naše DS 4) hodně místa na nohy, jinak naladěný podvozek rezultuje nejen ve větší množství jízdního komfortu, ale i více místa nad hlavami zadních cestujících.
Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová osmnáctistovka THP, spřažená se šestistupňovým automatem EAT6, o výkonu 136 nebo 204 koní, respektive úplně nová jednotka EB2 Turbo, pyšnící se titulem Motor roku 2015. Téměř s jistotou tedy půjde o přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku.
Výroba bude probíhat výhradně v čínském Šen-čenu, prodej se rozběhne na začátku příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?