Není tomu tak dávno, co Lincoln používal u všech svých modelů masku chladiče ve tvaru křídel. Doba se ale změnila a i Američané pochopili, že dnes frčí co možná největší maska s velkým množstvím chromu. Jako první ji na jaře dostal koncept Continental a nyní se s ní chlubí i omlazený sedan MKZ.
U něj ale možná na první pohled zaváháte, jestli se náhodou nekoukáte na nový model nedávno obnovené automobilky Borgward. Vedle masky k tomu svádí i šedý lak vozu na propagačních fotkách. Nová jsou dále přední světla, volitelně vybavená adaptivními LED diodami, kapota motoru i přední nárazník s LED diodami denního svícení.
Kabina už je předchůdci přece jen o něco bližší, díky novým tlačítkům na ovládání ventilace a audiosystému, nahrazující dotykové přepínače, je ale minimálně uživatelsky o něco příjemnější. Za příplatek je dostupné panoramatické okno, jehož plocha je největší mezi všemi sedany na americkém trhu.
Hlavní pozornost techniků byla nicméně věnována použitým technologiím. Vylepšen byl parkovací asistent s ultrazvukovými senzory a možností paralelního nebo kolmého parkování, respektive vyparkování. Zajímavou funkci nabízí adaptivní tempomat, který dokáže zastavit auto až do úplného klidu sám bez asistence řidiče, pokud ten z nějakého důvodu zapomene brzdit. Přednárazový systém byl doplněn o detekci chodců.
Pod kapotou najdeme zcela nový třílitrový šestiválec GTDI se dvěma turbodmychadly o výkonu 355 koní s točivým momentem 541 Nm ve verzi s pohonem předních kol nebo o výkonu 405 koní s točivým momentem 541 Nm ve verzi s pohonem všech kol. Alternativou k šestiválci je dvoulitrový čtyřválec GTDI o výkonu 248 koní v kombinaci s pohonem předních kol.
Lincoln nicméně předpokládá, že šestiválec bude vyhledávanější alternativou, proto k němu nabízí příplatkový balíček Driver's Package s 19palcovými koly, třmeny brzd v odstínu Ebony, maskou chladiče ve světle šedém odstínu Magnetic, interiérem v barvě Ebony s karbonovými dekory, přepracovaným nastavením pružin a tlumičů nebo dynamickým vektorováním točivého momentu. Rovněž za příplatek, ale už pro všechny motorizace, bude volič jízdních režimů Lincoln Drive Control s módy Comfort, Normal a Sport.
Prodej omlazeného Lincolnu MKZ se rozběhne příští rok na jaře, a to včetně luxusně pojatých verzí Black Label, u nichž jsou novinkou barevné kombinace Chalet and Vineyard a Thoroughbred.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?