Příští generace BMW řady pět ve verzi sedan má přijít v druhé polovině roku 2016 a my už dnes víme, jak zřejmě bude vypadat.
Pokud jste velkým fanouškem nejnovější sedmé řady, pak je tu velká šance, že si hodně oblíbíte příchozí novou pětku. BMW řady 5 (G30) se totiž ukázalo na počítačové ilustraci od designéra RM Design a středně velký sedan vypadá prakticky jako zmenšená vlajková loď značky s číslem sedm.
Kromě použití podobného designu, dostane příští generace i stejnou podvozkou platformu. Ta zaručí, že výsledná váha se oproti současné pětce sníží až o 100 kg. Podobnost čekejme i v kabině, kde se ocitnou zcela nové materiály, ovladače a prvky výbavy, jenž nalezneme opět zatím jen v sedmé řadě.
Samozřejmostí je i příchod praktičtější verze 5 Touring. Ta má příjít hned několik měsíců po uvedení sedanu a kromě něj se údajně chystá i nové 5 Gran Turismo. To je velmi populární hlavně na trhu v Číně, zatímco v Evropě si jej kupuje o dost menší poměr klientů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?