Od slavnostní frankfurtské premiéry nové Alfy Romeo Giulia Q uběhly téměř dva měsíce a od té doby automobilka mlčí o tom, co bude dál. Některé zdroje mluví o tom, že civilnější Giulia se představí v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Bude tomu tak?
S největší pravděpodobností se tak stane, i když kdo ví. Nedávno CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, prohlásil, že momentálně revidují své plány kvůli zpomalení růstu čínského trhu. Nestane se nic tak závratného, tedy jak se to vezme. Alfa Romeo má nadále v plánu všechny dříve avizované modely, avšak dorazí zřejmě v jiném pořadí, než bylo původně zamýšleno.
Italská značka se chce nyní zaměřit na modely, které osloví zákazníky především z Evropy a USA. Původně byla prioritou čínská klientela. Jak se změní pořadí připravovaných modelů, to se dozvíme v lednu příštího roku, kdy FCA zveřejní podrobné aktualizované informace. Bohužel se tyto změny dotknou i uvedení Giulie Q, jelikož prodej na evropském trhu měl odstartovat koncem letošního roku. Nyní se mluví o posunutí až o šest měsíců, čili v showroomech ji zahlédneme pravděpodobně až v polovině roku 2016.
Odložení se nevyhne ani prvnímu SUV od Alfy Romeo, které se nepředstaví dříve než začátkem roku 2017 a nabere tak zpoždění o délce devíti měsíců. Italská automobilka spoléhala na invazi čínského trhu dokonce natolik, že se postarala i o masivní investici ve výši pěti miliard eur, aby tak od roku 2018 vyráběla ročně 400 000 vozů. Pro srovnání, v minulém roce vyrobila za rok cca 70 000 vozů. Marchionne však pronesl, že nadále platí tento plán, ale většina vyrobených vozů, která byla původně určena pro Čínu, se musí uchytit v Evropě nebo USA. V současné době milánská značka utratila již dvě miliardy eur za vytvoření Giulie a přípravu budoucího SUV, které bude konkurovat Audi Q5 či BMW X3.
Nedávno ředitel Alfy Romeo, Harald Wester, přímo potvrdil, že jeho značka připravuje celkem osm nových modelů. Prvním z nich je samozřejmě Giulia, následována dvěma variacemi nové Giulietty (pětidveřový hatchback a sedan), menším crossoverem, tradičním Spiderem, stylovým kupé/kabrioletem (oživení názvu GTV), limuzínou neboli vlajkovou lodí (nástupce 166) a na konec velkým SUV.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?