Nová nomenklatura Mercedesu přiřadila každému SUV konečné písmenko podle toho, do kterého segmentu spadá. Máme tady tak GLA v nižší střední třídě, GLC ve střední třídě, GLE ve vyšší střední třídě a díky aktuálnímu faceliftu také GLS v kategorii těch nejluxusnější vozů. Sama trojcípá hvězda nadneseně říká „třída S mezi SUV.“
Nejviditelnější změnou je přepracovaná přední část se dvěma lamelami masky chladiče, které plynule přecházejí ve zvětšené logo automobilky. Již tradičně prošly rukama automobilových maskérů oba nárazníky a také světla na obou koncích auta. Všímavější oko si dále všimne několika nových chromovaných prvků včetně střešních ližin nebo lišty mezi zadními světly. Paletu barev karosérie doplnila bílá Designo diamond, respektive červená Designo hyacinth, nového vzhledu se dočkala také litá kola.
Pokud zatoužíte po dynamičtějším vzezření, nabídne Vám trojcípá hvězda exteriérový paket AMG Line se specificky tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a především 21palcovými koly. K dispozici budou ale i linie Design a Equipment, s nimiž je možné kombinovat také balíček Night.
Při délce 5130 mm a rozvoru 3075 mm nabídne GLS místo pro sedm cestujících a zavazadlový prostor s objemem 680 až 2300 litrů. Do ruky řidiče padne nový tříramenný volant s dvanácti tlačítky a pádly převodovky pod volantem, který je spolu s krytem airbagu čalouněný kůží Nappa (dostupné bude rovněž provedení kombinující kůži a dřevo). Přístrojová deska má nové složení a integrovaný barevný displej. Středové konzoli vévodí volně stojící osmipalcový displej multimediálního systém s online službami Comand a ovládáním prostřednictvím vylepšeného touchpadu.
Stejně jako karosérii, i kabinu bude možné vyšperkovat některým z příplatkových paketů. Exclusive Line nabídne vyhřívané sedačky v kůži Nappa s diamantovým prošíváním, AMG Line přichází pro změnu se sportovními sedačkami, sportovním tříramenným multifunkčním volantem, nerezovými pedály nebo přepracovanými přístroji s šachovnicovou vlajkou.
Všechny dostupné motory jsou oproti dřívějšku méně žíznivé a údajně také rychlejší. Nabídka začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu. Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.
Volič jízdních režimů Dynamic Select nabízí režimy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+. Především v kombinaci s posledními dvěma režimy využijete faktu, že díky vzduchovému odpružení má GLS světlou výšku až 306 mm a brodivost až 600 mm. V rámci příplatků bude dostupný systém nočního vidění, detekce chodců nebo asistent pro optimální projíždění zatáček.
Objednávky na Mercedes-Benz GLS začnou dealeři v Německu přijímat už tento měsíc, první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cena za verzi 350 d je 62 850 euro (cca 1 702 000 korun), vrcholné provedení AMG přijde na 113 500 euro (cca 3 073 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?