Architekt Le Corbusier je dodnes považován za největší osobnost svého oboru 20. století, od jeho úmrtí však uplynulo už padesát let. Aby se na Švýcarovu práci nezapomnělo, připravil Renault koncept velkého kupé s příznačným jménem Coupé Corbusier.
Signifikantním prvkem auta, jehož případnou sériovou produkci Renault ihned vyvrátil, je dlouhá přední kapota. Na ní navazuje extrémně nízká linie střechy a dozadu vzhůru se otevírající dveře.
Nízká přední část je definována rozměrnou hexagonální maskou chladiče s trojdimenzionálním efektem. Odkazem na Le Corbusierovu moderní architekturu je též odlišný design výrazně tvarovaných předních i zadních blatníků.
Auto je bohužel pouze designovým cvičením, které nejspíše nemá ani žádné pohonné ústrojí. K vidění bude až do 20. března příštího roku ve Villa Savoye v městečku Poissy, která se řadí k významným Corbusierovým dílům. Koná se zde totiž výstava Des voitures à habiter: automobile et modernisme XXe-XXIe siècles, v překladu Vozy pro život: Automobily a modernismus 20. a 21. století.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?