Když Porsche představilo svůj první počin ve sféře crossoverů, posunulo se z výrobce sporťáků do sféry velkoobjemového výrobce vozů pro celou rodinu. Tento trend pokračoval Panamerou a v loňském roce se tato rodina dočkala rozšíření v podobě crossoveru Macan. Nyní se Porsche chystá vyrobit další tentokráte ještě menší crossover.
S touto informací nedávno přišel německý Auto Bild. V porovnání s Macanem se máme dočkat sice menšího, zato ale mnohem agresivněji vyhlížejícího vozu. Zatím sice nevíme, jaká platforma bude tvořit základ nového crossoveru. Jisté ale je, že novinka bude využívat pohon zadních kol. Pokud ale toužíte po čtyřkolce, nebude problém si za tuto variantu připlatit.
Mnoho informací nemáme ani o tom, co nalezneme pod kapotou. Většina zdrojů se ale shoduje na tom, že v nabídce Porsche budou převládat čtyřválcové motory, které budou spárovány s dvouspojkovou převodovkou.
Této novinky bychom se měli dočkat již na konci této dekády. O cenách je sice předčasné hovořit, ale předpokládáme, že vůz bude o něco levnější než Macan. Jeho ceny v domovském Německu začínají na 60 000 euro (1 620 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?