O budoucím nástupci současné generace superpsortu Nissan GT-R se toho namluvilo i napsalo více než o uprchlické krizi. Jak to ale vypadá měli bychom stále věnovat i generaci současné.
Nikdo nepochybuje o tom, že současný Nissan GT-R R35 je úchvatné technické dílo. Veřejnost ale již vyhlíží jeho nástupce. Jeho design má vycházet z dech beroucího konceptu Nissan Vision Gran Turismo.
O této ale i o budoucí generaci Nissanu GTR nyní promluvil Phillipe Klein, vedoucí plánování Nissanu. Dle jeho slov má současné generace GT-R R35 v sobě stále značný potenciál i přes to, že poprvé se světu představil již v roce 2007. Dle něj by vozu stačilo pouze několik drobných úprav a vůz by mohl figurovat dalších několik let do příchode nástupce. Tento facelift by měl zahrnovat úpravu aerodynamiky vozu a několik lehkých úprav, včetně vyladění softwaru 3,6 litrového bi-turbo motoru V6.
Klein také vyvrátil zvěsti, ohledně čtveřice dveří u příští generace GT-R. Není ale vyloučeno, že by se čtyřdveřová varianta tohoto vozu nemohla objevit na trhu s emblémem Infiniti na kapotě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?