Nový Mégane se již dříve ukázal veřejnosti, ale až dnes můžeme vidět i sportovně naladěnou verzi GT. Ta vypadá vskutku náramně a tvoří krásný základ pro vrchol nabídky, Mégane RS.
Design auta je silně ovlivněn větším sedanem Talisman, jenž má mimochodem taktéž svou světovou premiéru ve Frankfurtu. Nová generace populárního hatchbacku nabízí silný boční profil, prominentní mřížku chladiče a ostře řezané světlomety s integrovanými LED diodami pro denní svícení. Vzadu jsou pak umístěny Full LED lampy s 3D grafikou.
Renault také s potěšením oznamuje, že do Méganu instaloval několik zcela nových prvků. Za zmínku stojí plně barevný head-up display, barevný TFT displej o rozměru 7 palců a 8.7-palcovou obrazovku systému R-Link 2. Při uvedení na trh bude model nabízen s řadou šesti motorů. Mezi ně patří naftová jednotka dCi s výkonem 90 koní, 110 a 130 koní. Benzínové jednotky zastoupí TCE motory o výkonech 100, 130 a 205 koní. S nimi jde spárovat dvouspojkovou automatickou převodovku EDC. U motoru dCi 110 bude šestistupňá a u verzí TCE 130 a TCE 20 5 sedmistupňová.
Vrcholná verze Mégane GT ukryje pod kapotou motor s výkonem 205 koní, spárovaný se sedmistupňovým automatem EDC. Ve výbavě je přítomen systém natáčení všech čtyř kol 4Control, sportovní podvozek, 18-palcová litá kola s diamantovým efektem, dvě koncovky výfuku a difuzor.
Evropské prodeje jsou naplánované na začátek roku 2016, přičemž do Česka se model dostane o pár měsíců později.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?