Nejen arabští policisté mají ve své flotile krásné a rychlé automobily, italští Carabinieri jsou známý taktéž svou exotickou sbírku automobilů, ale nejnovější přírůstky se tam asi nezařadí.
Těmi jsou totiž na míru upravené aktuální Seaty Leon s 2,0-litrovými čtyřválcovými motory TDI o výkonu 150 koní. Krom toho dostala auta i speciální prvky výbavy, které si následně do detailu popíšeme.
Italské složky Carabinieri a Polizia di Stato dostaly nové pětidveřové hatchbacky s upravenými tlumiči, speciální "vezeňskou buňkou" na zadních sedadlech a nechybí ani pancéřování k ochraně proti základním typům střelných zbraní. Naše policie přitom opancéřované Octavie opravdu nemá..
Všechny Leony mají v základu také nouzová světla, policejní vysílačky, držáky zbraní a speciální neprůstřelné pneumatiky. Dohromady výrobce dodal 206 vozidel, ale současná smlouva zahrnuje možnost dodání až 4000 kusů, které se do flotily celé Itálie dostanou v průběhu příštích tří let.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?