U Japonska ještě zůstaneme, protože krom hybridní Imprezy Sport se na jeho trh chystá i exkluzivní edice současné Audi A8 L.
Ta ponese označení Chauffeur Edition a bude postavena pouze v pěti kusech. Všechny přijdou s 20-palcovými litými koly Audi Sport 10Y a v kabině bude panovat vrcholná luxusní atmosféra. V kabině se ocitnou dekory imitující mramor, LED nastavitelné čtecí lampy a bar s chladícím boxem, namontovaným mezi dvěma jednotlivými zadními sedadly.
O sílu velké limuzíny se postará motor V8 4.0 TFSI o výkonu 435 koní a s 600 Nm točivého momentu. Výkon pak pošle na všechna čtyři kola výhradně automatická převodovka Tiptronic. Zajímavá je i cenovka, protože zatímco klasická A8 4.0 TFSI L stojí v Japonsku 1.564 0000 jenů (v přepočtu 3.128 000 Kč) za edici Chauffeur Edition dá pět štastlivců 1.628 0000 jenů (3.256 000 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?