Snad největším lákadlem na stánku Škody ve Wörthersee je vystavená zběsile vypadající Fabia Combi R5.
Ta je vlastně unikátem, protože se jedná o rally vůz v karoserii kombi. Jedná se však o pouhý koncept a se sériovou výrobou prý rozhodně nemáme počítat. Vůz má agresivní exteriér s polepy, dravý přední nárazník, sportovní mřížku chladiče a 18-palcová závodní kola z lehkých slitin.
To ale není vše, nechybí ani rozšířené blatníky z uhlíkových vláken, kryty zpětných zrcátek, centrální výfukové potrubí a masivní zadní křídlo. Kapitolou samotnou je i kabina, kde to vypadá jako v opravdovém rally speciálu. Digitální přístrojová deska, bezpečností rám a nebo závodní skořepiny Sparco potažené Alcantarou, to dává najevo, na jaké použití je tento vůz postaven.
Pod kapotou dostal kombík 1,6-litrový přeplňovaný čtyřválec, který produkuje 279 koní v 4750 otáčkách a 420 Nm točivého momentu při 4750 ot/min. Výkon jde na obě nápravy skrze pětistupňovou sekvenční převodovku a o bezpečné zastavení se starají 355milimetrové brzdové kotouče. Nechybí ani vzpěry McPherson, mechanické nápravové diferenciály a nebo palivová nádrž s objemem 82,5 litrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?