Land Rover pro nejnovější Discovery Sport konečně zařadil do nabídky čtyřválcový 2,0-litrový naftový motor z řady INGENIUM.
V nabídce se ocitne již příští měsíc v Evropě a v Jižní Koree, kde se motor bude nabízet hned ve dvou variantách. První z nich je 150 koňová verze s točivým momentem 380 Nm, silnější verzí je provedení se 180 koňmi a a 430 Nm. Silnější verze Discovery Sport s automatickou převodovkou přitom zrychlí z 0-100 km / h za 8,9 sekundy.
Motor splňuje emisní normu Euro 6 a se 6-ti stupňovou manuální převodovkou údajně dosáhne kombinované spotřeby paliva 4,9 l / 100 km. Spolu s tím vypustí motor na každém kilometru emise CO2 ve výši 129 gramů.
Zajímavé je, že Land Rover bude prodávat tuto verzi Discovery s modrým nápisem Sport, což označuje nejekonomičtější variantu z celé nabídky. Pro co nejmenší spotřebu paliva se automobil nazuje na litá kola o rozměru 18 palců s pneumatikami s nízkým valivým odporem, zatímco zkalibrována je i převodovka a odezva motoru na plynový pedál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?