Nissan včera představil hybridní verzi crossoveru X-Trail na domácím trhu v Japonsku, o evropských prodejích však zatím nepadla jediná zmínka.
Vůz vypadá prakticky stejně jako bežný X-Trail, ale oproti němu přichází s vertikálními LED světly do mlhy a nápisy "hybrid" na karoserii vozu. Centrální displej mezi dvěma budíky přístrojové desky nyní ukazuje stav akumulátoru a aktuální jízdní režim.
X-Trail Hybrid používá čtyřválcový 2,0-litrový motor v kombinaci s elektromotorem a s lithium-iontovou baterií. Konvenční motor poskytuje 147 koní při 6000 otáčkách za minutu a 207 Nm točivého momentu při 4400 otáčkách za minutu, zatímco elektromotor vytváří 41 koní a okamžitý točivý moment 160 Nm.
Ve srovnání s běžným X-Trailem se provedení Hybrid chlubí o 75% méně emisí CO2 a spotřebou jen 4,8 litru na 100 km v kombinovaném cyklu. Automobil je standardně dodáván se systémem nouzového brzdění, aerodynamicky upravenou podlahou a pneumatikami s nízkým valivým odporem.
Ceny startují na 2.804.760 Jenech (v přepočtu asi 23.400 dolarů) za verzi s pohonem dvou kol a za 3.240.000 Jenl (cca 27000 dolarů) si japonský zájemce může pořídit verzi s pohonem 4WD.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?