Lotus slaví 20. výročí modelu Elise pomocí speciální edice, která přichází s celou řadou vylepšení.
Přesně v září roku 1995 se na autosalonu ve Frankfurtu představil první Elise a o téměř dvě desetiletí zavádí britská značka novou speciální edici, která nahradí Elise S Club Racer. Nová edice váží pouhých 914 kg, díky němuž je o 10 kg lehčí než Elise S. Pod kapotou se nalézá 1,8-litrový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 217 koní při 6800 otáčkách za minutu a s 250 Nm při 4600 otáčkách za minutu.
Pokud jde o výkon, Lotus Elise 20 th Anniversary Edition zrychlí z 0-100 km / h za 4,6 sekundy a zastaví se na rychlosti 237 km / h. Lehká konstrukce umožňuje sportovnímu vozu dosáhnout spotřeby 5,9 l / 100 km a vypustí emise 173 g / km CO2.
Lotus nabídne model v modré, zelené, žluté a stříbrné barvě karoserie a všechny jsou v kombinaci s matným černým zadním difuzorem a zpětnými zrcátky. Vůz půjde vizuálně rozeznat díky matně černým kolům, dekorů v kabině a na palubní desce.
Ceny se pohybují od 39.900 liber a zvláštní vydání Elise je již v prodeji.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?