Březnové vydání časopisu dTest zveřejnilo ve spolupráci s německým autoklubem ADAC srovnávací test letních pneumatik pro osobní automobily.
My jsme se zaměřili na velmi častý rozměr, kterým šestnáctipalcový ráfek s pneumatikou o rozměru 205/55/R16. Přesně takový rozměr najdeme například u Škody Octavia / Superb, Renaultu Mégane / Scenic a nebo Peugeotu 307 a 308. Stranou nezůstávají ani prémiovější výrobci, jako je BMW a Volkswagen.
Dle přiložené tabulky v galerii se vítězem stala pneumatika Michelin Primacy 3. Její jednou nevýhodou je schopnost trakce na mokru, protože má dle měření průměrnou odolnost proti následnému aquaplaningu. Naopak mezi klady se řadí nejdelší životnost a nejlepší výkon na suché vozovce.
Naopak nejlepšími jízdními vlastnosti se pochlubila pneumatika Goodyear Efficient Grip Performance, v celkovém hodnocení totiž dostala 68 %, přičemž na mokrém povrchu byla odolnější než výše zmíněná Michelin Primacy 3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?