Indické zastoupení korejské automobilky Hyundai dnes zveřejnilo rozsáhlou fotogalerii nové verze hatchbacku i20.
Ta nese přízvisko Active a oficiálně se představí příští týden. V podstatě se jedná o zvýšenou verzi modelu i20, přičemž vůz je o 10 mm delší, o 26 mm širší a má o 20 mm vyšší světlou výšku. Pro ochranu v terénu přibyly i černé plasty okolo podběhů kol, bočních prahů, stejně tak na spodní části předního nárazníku, kde nalezneme stříbrný ochranný kryt motoru.
I přes outdoorový vzhled jej Hyundai nabídne výhradně s pohonem předních kol, zatímco motory a převodovky se vypůjčí od standardního modelu. Automobil vyjede v základu na 16" kolech z lehkých slitin a nebudou mu chybět LED světla pro denní svícení nebo střešní lišty.
V kabině bude posádku hýčkat automatická klimatizace, hliníkové pedály, dekory středového panelu v barvě Tangerine Orange nebo Aqua Blue. Z další části výbavy zmiňme centrální dálkové zamykání, USB a AUX port, systém Bluetooth a 1 GB úložiště pro vaší oblíbenou muziku. Aby toho nebylo málo, i20 Active přidává i audiosystém s osmi reproduktory, elektrické ovládání sedadla řidiče a klimatizovanou odkládací schránku spolujezdce.
Hyundai i20 Active se bude prozatím nabízet jen v Indii a o tom, kdy se dostane do Evropy, to výrobce mlčí. Jenže vzhledem k tomu, že i20 nové generace slaví v Evropě nemalé úspěchy, o nabídku drsnější verze Active zcela jistě nebudeme ochuzeni.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?