Francouzská automobilka Peugeot představila v těchto dnech v Ženevě decentě přepracovaný model 208.
Skoro nejprodávanější model společnosti vstoupil do prodeje už před třemi lety, takže nastal čas pro facelift. Peugeot aplikoval jen drobná vylepšení, která se dotkla předních světlometů, masky chladiče a mřížky. Krom toho, zadní nárazník získal nové mlhové světlo, zatímco zadní koncová světla dostala techniku LED diod. V kabině je nově sedmipalcový dotykový displej informačního systém (s podporou funkce MirrorLink), pozměněný kůží potažený volant a plášť přístrojové desky je z lepších materiálů.
Ještě důležitější je, že Peugeot již brzo nabídne edici 208 GTi 30th Edition. Ta slaví 30. let výročí modelu 205 GTI a jedná se o sportovnější verzi klasického GTi. Tato edice nabídne 18-palcová kola, snížené odpružení, sportovnější sedačky a turbomotor o objemu 1,6 litru s výkonem 208 koní. K dispozici bude i mírnější verze GT Line, která zkombinuje sportovní akcenty GTi s obyčejnými motory z řady 208.
Peugeot začne s prodejem omlazeného 208 od poloviny letošního června a bude k dispozici s těmito motory: 1,0 litrový PureTech s výkonem 68 koní, 1,2-litrový PureTech se 82 a 110 koňmi a a 1,6 litrový motor THP s výkonem 165 a 208 koní. V naftové nabídce se objeví jednotka 1,6 BlueHDi s výkony 75, 100 a 120 koní. V závislosti na volbě motoru nabídne Peugeot pěti a šesti stupňovou manuální převodovku, za příplatek si zákazník bude moci navolit šestistupňový automat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?