Poté, co minulý měsíc na internetu odhalil Volkswagen omlazený Sharan, se s ním logicky musel ukázat i na autosalonu v Ženevě.
Sharan pro rok 2015 dostal drobná kosmetická vylepšení, takže vývojáři přidali nové LED světlomety, kola z lehké slitiny Jakarta a dva nové odstíny laku karoserie (Hudson Bay Blue a Crimson Red).
K mnohem významnějším změnám došlo v kabině, kde se usadil zmodernizovaný 5-palcový displej palubního systému. Na přání může být 6,5-palcový (systém Discovery Media) a kromě toho Volkswagen přidal i funkci MirrorLink. Palubní infotainment systémy jsou nyní dle výrobce mnohem rychlejší, a to nejen při spouštění, ale i při běžném ovládání dotykem či při výpočtu trasy navigačního systému.
Faceliftovaný Volkswagen Sharan dostal pod kapotu i nové motory splňující emisní normu Euro 6. Sestava zahrnuje 150 koňový motor 1,4 TSI a dále pak motor 2,0 TSI s výkonem 220 koní. Z naftové řady se prezentuje 115 koňový motor 1.6 TDI a motor 2.0 TDI s výkony 150 a 184 koní. Všechny motorizace spolupracují se 6-stupňovou manuální převodovkou, na přání pak se 6-stupňovým automatem DSG (vyjma verze se základním dieselovým motorem).
Volkswagen také přidal spoustu bezpečnostních a asistenčních systémů, včetně protikolizního systému. Na přání lze Sharan dovybavit třetí generací systému Park Assist a dále pak například systémy Lane Assist, Blind Spot Monitor a Adaptive Cruise Control (ACC). První objednávky začne výrobce přijmat již příští měsíc, první kusy se ke svým majitelům dostanou letos v létě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?