Hned první den v Ženevě se ukázala studie čtyřdveřového kupé od Volkswagenu. Ta naznačuje, jak by mohla vypadat nová generace Passatu CC.
Sám Dr. Heinz-Jakob Neusser, jeden z vývojářů vozu na jeho adresu prohlašuje: .„Tento koncept je dechberoucím dynamickým kupé, stanovujícím standardy ve střední třídě. Přitom je ale stále praktickým automobilem". Dále dodává: „Vůz je ryze čtyřmístný, přičemž může být dobrou alternativou klasickým sedanům v segmentech B a C.“ Stranou nezůstane ani praktičnost, protože zavazadelník v základu nabídne 480 litrů.
Koncept s přízviskem GTE naznačuje, že k pohonu modelu Sport Coupe poslouží hybridní ústrojí. Ta zahrne kombinaci přeplňovaného šestiválce TSI a elektromotoru. Pod kapotou však nepracuje nějaký moderní šestiválec, nýbrž stará známá VR6ka, a to navíc v přeplňované verzi. Jeho technické údaje taktéž nepatří k něčemu, za co by se mohl koncept stydět.
Celkový výkon činí 299 koní, točivý moment je 500 Nm, k tomu se přidávají další dva elektromotory (výkon 40 kW/220 Nm a 85 kW/270 Nm). Do konceptu instaloval výrobce 6stupňovou automatickou převodovku DSG (DQ400E), přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h činí 5 sekund, maximálka je pak elektronicky omezena na 250 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?