A je to konečně tady, japonská automobilka Honda dnes na autosalonu v Ženevě ukázala oficiální podobu ostrého modelu Civic Type R.
Výrobce jej popisuje jako "závodní auto na silnici" a to asi i proto, že Civic Type R má aerodynamický body kit, dokonalou techniku a vysoký výkon. Body kit obsahuje nový přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, přední splitter, odvětrávané přední blatníky, rozšířené boční prahy a kompletně zakrytovaný podvozek.
Nechybí ani zadní difuzor, velké zadní křídlo, čtyřy koncovky výfukového systému a 19-palcová litá kola s pneumatikami 235 / 35 R19. Interiér je vybaven červenými sportovními sedadly se semišovým efektem a červeným kontrastním prošíváním. Model má také kůží potažený sportovní volant a další červené dekory.
Zákazníci si mohou také objednat balíček GT, který přidává červené akcenty exteriéru, stejně jako přední a zadní parkovací senzory, automatické světlomety, dešťový senzor a elektricky ovládaná sklopná zpětná zrcátka. Mezi další přednosti patří prémiový audio systém, GPS navigace a celá řada bezpečnostních systémů.
Tím nejdůležitějším na nové Type R je ale motor, kterým je konkrétně přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválec. Ten poskytuje výkon 310 koní, 400 Nm točivého momentu a je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Díky tomu dovede vůz zrychlit z 0-100 km/h za 5,7 sekundy a rozjede se až na 270 km / h.
Když už mluvíme o výkonu, Civic Type R má čtyřstupňově nastavitelný podvozek a brzdy od firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny a 350mm vrtanými kotouči. K dispozici je také samosvorný diferenciál a přední náprava se zavěšením Dual Axis Strut s oddělenou těhlicí. Pokud už teď chcete novou Type R mít doma, první kusy se ke svým zákazníkům dostanou začátkem léta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?