Minulý týden vypustilo Lamborghini do světa ukázu toho, co ostrého chystá na stánek autosalonu v Ženevě. Dneškem si můžeme prozatimní nejostřejší lambo všech do konečně detailně prohlédnout.
Vůz nese označení Aventador LP 750-4 Superveloce a dostal více síly v lehčím balení. Nárůst výkonu činí 50 koní, takže ve výsledku vůz disponuje výkonem 750 koní a ztratil na své váze 50 kg (v současné době tedy váží 1525 kg). Verze SV dovede zrychlit z 0-100 km / h za pouhých 2,8 sekundy a rozjede se až na 350 km / h.
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce však nedostalo jen vyšší výkon, inženýři zdokonalili i jeho aerodynamiku. Ta je nyní lepší o 150 procent a generuje dalších 170 procent přítlaku navíc oproti standardnímu modelu. V interiéru je nová TFT přístrojová deska a na sportovní sedadla.
Ti, kdož mají o vůz zájem, tak ze svého konta budou muset odčerpat minimálně 327,190 Eur (v přepočtu necelých 9 milionů Kč). Všechny vozy dostanou matně černá 20-palcová přední kola, vzadu se usadí disky ještě o palec větší. Vůz využije pneumatiky Pirelli P Zero Corsa a o bezpečné zastavení se postarají uhlíkovo keramické brzdy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?