Čtvrtá generace sedanu Kia Optima se má dle posledních zpráv ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě.
Především máme od nové Optimy čekat designovou evoluci, která obnáší pozměněné světlomety, nárazníky i novou čelní masku. Změny tak budou decentní, většího překopání se ale dočká interiér a technika. Nová generace má nabídnout přepracovanou středovou konzou a nebo rozměrný displej s multimediálním systémem. Lepší budou i měkčené plasty a slícování vnitřních dílů.
Pod kapotou se ocitne 1,7litrový turbodiesel, jenž zcela určitě dostane modernější součástky a větší výkon než současných 136 koní. Do nabídky se doufejme zařadí i dvoulitrový benzín s výkonem minimálně 165 koní. Později by zcela nově měla dorazit také hybridní verze s dieselovým motorem a malým elektromotorem.
Přítomné baterie se budou dobíjet rekuperací brzdné energie, takže nabíjení ze zásuvky určitě nečekejme. Kolik bude činit čistě elektrický dojezd, to Kia zatím neprozradila, takže si budeme muset počkat na Ženevu, kde se dozvíme zbytek technických údajů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?