Anketa Auto roku 2015 v České republice zná od včera svého vítěze. Do finální pětky nejlepších se probojovala i nová Škoda Fabia, která získala první místo.
Jednalo se v pořadí o 21. ročník ankety Auto roku a stejně jako loni se v závěrečné pětce objevili výrobci Škoda, Mazda a Mercedes-Benz. Ke včerejšku se však do finále probojoval i Volkswagen Passat a Ford Mondeo.
Pořádání ankety dostal na starost Klub motoristických novinářů ve spolupráci s Klubem motoristických publicistů, Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. O vítězi rozhodovala porota složena z 42 motoristických novinářů, kteří vybírali z 31 automobilů. Každému z finálových vozů se mohlo udělit maximálně deset bodů a o tom, kolik kdo dostal bodů, to se podívejte v přiložené tabulce.
Pořadí Model Počet bodů 1. Škoda Fabia 317 2. Volkswagen Passat 244 3. Mercedes-Benz C 195 4. Mazda 3 167 5. Ford Mondeo 102
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?