Na letošním ročníku bruselského autosalonu se představí užitková varianta noév generace Opelu Corsa s názvem Corsavan.
Užitkové provedení nabídne objem nákladového prostoru 920 litrů a dovede uvézt náklad o váze až 571 kilogramů. Oroti předchozí generaci tak vzrostlo užitečné zatížení o 21 kilogramů. Verze Corsavan vychází ze třídveřového hatchbacku, oproti kterému se odlišuje jen zaslepenými zadními bočními okny.
Bohatá je i bezpečnostní výbava, která zahrnuje systém pro sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo varování před čelní kolizí. Příplatková výbava pak obsahuje kupříkladu vyhřívaný volant a čelní sklo nebo multimediální systém IntelliLink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou.
Pod kapotou se objeví zážehový motor o objemu 1.4-litru a naftová jednašestka, přičemž vrcholným motorem se stane turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 70 kW a točivém momentu 190 Nm. Ten má v kombinovaném cyklu odebírat jen 3,3 litru nafty na 100 kilometrů.
Užitkovou Corsu je možné již dnes objednávat, první kousky se však ke svým zákazníkům dostanou až v prvním čtvrtletí tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?