Mercedes-Benz se kromě sportovního GLE 63 AMG S vytasil i s další variantou sedanu třídy C. Tou je provedení C450 AMG Sport s výkonem 362 koní.
Tato nová verze je umístěna přímo pod nejsilnějším C63 AMG a to díky tomu, že využívá twin-turbo šestiválcový 3,0 litrový motor. Ten obdržel řadu vylepšení, včetně zvýšení plnícího tlaku turba. Celkový výkon činí 362 koní při 5500 otáčkách za minutu a 517 Nm točivého momentu je k dispozici od 2000 do 4200 otáček za minutu.
Výkon jde na obě nápravy skrze systém 4MATIC a sedmistupňový automat 7G-TRONIC. Z 0 na 100 km / h se druhé nejrychlejší Céčko dostane za 4,9 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km / h). Kromě extra dávky sportovnosti se verze C450 vyznačuje přepracovanou technikou. Do ní spadají nastavitelné tlumiče, vylepšené nápravy a tužší pružiny. Kromě toho auto dostalo přepracovaný systém 4MATIC, jenž byl upraven tak, aby dodávat výkon na obě nápravy v poměru 33:67.
Mercedes-Benz C450 AMG Sport vyjede standardně na 18-palcových kolech lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 225/45 vpředu a 245/40 vzadu. O bezpečné zastavení se postarají odvětrávané brzdové kotouče o průměru 360 mm vpředu a 320 mm vzadu. Vizuální změny jsou omezeny na vylepšený přední nárazník s většími chladicími kanály, černá zrcátka, pozměněnou přední masku a tmavé chromované koncovky výfuku.
Do prodeje vstoupí C450 AMG Sport již v následujících měsících, za jakou cenu, to ještě výrobce neoznámil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?