Nedávno faceliftovaná Mazda 6 byla představena designérem Theophilusem Chinem v atraktivní sportovní verzi MPS.
Trvalo to několik let, než jsme se dočkali ostrého provedení současné Mazdy 6, byť se jedná o pouhý počítačový návrh. Theophilus digitálně upravil stávající šestku a udělal z ní sexy vypadající velký sedan znázorňující vyšší výkon a dravost. V Evropě by vůz dostal tradiční označení MPS, v Severní Americe by se prodával jako Mazdaspeed6 a doma v Japonsku by pro změnu byl prodáván jako Mazdaspeed Atenza.
O tom, co by se dalo dát pod kapotu navržené Mazdy 6 MPS, zdroj neříká vůbec nic. Pokud bychom se však měli orientovat podle předchozí první generace vozu, zřejmě by se pod kapotu podíval zážehový čtyřválcový 2,3-litrový přeplňovaný motor s výkonem 270 koní a s maximálním točivým momentem 380 Nm. Ten tehdy šel na všechna čtyři kola přes šestistupňovou manuální převodovku. První Mazda 6 MPS dokázala díky tomu zrychlit z 0-100 km / h za 6,6 sekundy a rozjet se až na 240 km / h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?