Japonská automobilka před nedávnem odhalila koncept ostré verze velkého SUV Forester s nápisem tS STi a nyní je vůz oficiálně na světě.
K odhalení sériové verze došlo včera a co Forester tS STi nabízí? Především nechybí modře lakovaná karoserie a loga divize Subaru Tecnica International, respektive loga tS, nikoliv STi. To vypovídá jasně o tom, že pod kapotou nedošlo k žádným změnám. Forester tS ale i tak pohání nejsilnější pohonná jednotka, kterou je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 177 kW a s 350 Nm točivého momentu. Síla je posílána na všechna čtyři kola skrze automat Lineatronic CVT.
Jde tak hlavně o nový drsnější design, jako je agresivní čelní maska, zadní spoiler, jiná zpětná zrcátka nebo nový zadní nárazník. Přibylo i zakrytování podvozku, stříbrně lakované lišty kolem předních mlhovkek a černé boční prahy. V interiéru najdeme kůží obšitý volant s červenými kontrastními švy a logem STI, které najdeme i na startovacím tlačítku, madlu voliče automatu nebo na ozdobných lištách prahů dveří. Přístrojový štít pak dostal známou dekoraci v podobě napodobenini uhlíkového vlákna.
I když nedošlo k úpravě výkonu, nově je přepracované zavěšení, vůz dostal tužší stabilizátory a zadní pomocný rám. Změnou prošel software převodovky s lepším chlazením oleje a aby vůz nějak vypadal, dostal 19ti palcová kovaná kola BBS, za nimiž se ukrývají brzdy Brembo.
Vyrobeno bude jen 300 kusů a bohužel, ostře vypadající Forester bude k mání pouze v Japonsku. Tam se bude prodávat za cenu 4 350 000 JPY (v přepočtu lehce přes 800 tisíc korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?