Japonská automobilka před nedávnem odhalila koncept ostré verze velkého SUV Forester s nápisem tS STi a nyní je vůz oficiálně na světě.
K odhalení sériové verze došlo včera a co Forester tS STi nabízí? Především nechybí modře lakovaná karoserie a loga divize Subaru Tecnica International, respektive loga tS, nikoliv STi. To vypovídá jasně o tom, že pod kapotou nedošlo k žádným změnám. Forester tS ale i tak pohání nejsilnější pohonná jednotka, kterou je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 177 kW a s 350 Nm točivého momentu. Síla je posílána na všechna čtyři kola skrze automat Lineatronic CVT.
Jde tak hlavně o nový drsnější design, jako je agresivní čelní maska, zadní spoiler, jiná zpětná zrcátka nebo nový zadní nárazník. Přibylo i zakrytování podvozku, stříbrně lakované lišty kolem předních mlhovkek a černé boční prahy. V interiéru najdeme kůží obšitý volant s červenými kontrastními švy a logem STI, které najdeme i na startovacím tlačítku, madlu voliče automatu nebo na ozdobných lištách prahů dveří. Přístrojový štít pak dostal známou dekoraci v podobě napodobenini uhlíkového vlákna.
I když nedošlo k úpravě výkonu, nově je přepracované zavěšení, vůz dostal tužší stabilizátory a zadní pomocný rám. Změnou prošel software převodovky s lepším chlazením oleje a aby vůz nějak vypadal, dostal 19ti palcová kovaná kola BBS, za nimiž se ukrývají brzdy Brembo.
Vyrobeno bude jen 300 kusů a bohužel, ostře vypadající Forester bude k mání pouze v Japonsku. Tam se bude prodávat za cenu 4 350 000 JPY (v přepočtu lehce přes 800 tisíc korun).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?