Kia představila SUV Sorento, které pro rok 2016 dostalo výraznější změny ohledně designu a výbavy.
Při pohledu na vůz prakticky od sebe nerozeznáte asijskou a evropskou verzi. Provedení pro USA dostalo "tygří nos", jinou mřížku chladiče, která se vyznačuje trojrozměrným diamantovým vzorem.Vůz má také přepracované přední světlomety a mírně se svažující linii střechy. Mezi další významné změny se nově řadí chromované lišty, na zadních výklopných dveří instalovaný spoiler a 17 - 19-ti palcová kola z lehkých slitin.
Hůře vybavený základní model je poměrně dobře vybaven, k dispozici je manuální klimatizace, obložení v imitaci dřeva a dotykový informačně-zábavní systém s displejem o rozměru 4,3 palce. O něco lépe vybavené verze nabídnou k tomu všem kožené čalounění s kůží Nappa, vyhřívaná / odvětrávaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla a střešní okno. Mezi další prvky se řadí 12 reproduktorů s premiovým audio systémem a Informační systém s obrazovkou o průměru 8-palců.
Pod kapotou budou k dispozici tři motory. Základní má objem 2,4 litru GDI a jedná se o čtyřválcový motor, který poskytne 185 koní a 241 Nm točivého momentu. O něco lepší je motor s objemem 2,0 litru GDI s výkonem 240 koní a s 352 Nm točivého momentu. V neposlední řadě je tu 3,3-litrový šestiválec GDI s 290 koňmi a s 341 Nm točivého momentu. Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou, která může na přání zákazníka posílat sílu motoru na obě nápravy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?