Britský výrobce Jaguar již dříve odhalil, že brzy chystá uvést novou verzi modelu F-Type s pohonem všech kol AWD.
Jeho premiéra se sice odehraje až na letošním ročníku autosalonu v Los Angeles, ale automobilka již dnes odhaluje první pikantní podrobnosti. Jaguar plánuje od příštího roku rozšířit nabídku svých modelů a jedním z nich je právě čtyřkola na bázi F-Typu. Ta se nám zatím ukázala v nejvýkonnějším provedení F-Type R.
Pod jeho kapotou se tak jistojistě ocitne přeplňovaný pětilitrový osmiválcový motor s výkonem 550 koní a s točivým momentem 680 Nm. Pro srovnání, běžná verze s náhonem na zadek zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy. F-Type AWD by však tuhle disciplínu měl zvládnout s časem o jednu desetinu lepším. Jak to bude s nejvyšší maximální rychlostí nikdo neví, ale očekává se opět hodnota 300 km/h.
Více podrobností se dozvíme na tiskové konferenci v Los Angeles, kde se dozvíme, jak bude vůz vypadat, respektive k jakým designovým změnám díky instalaci systému pohonu všech kol AWD došlo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?