Kia dneškem poprvé ukázala světu nové Sorento pro rok 2015, jeho oficiální evropský debut proběhne letos na autosalonu v Paříži.
Nový crossover má evoluční design a bude ve všem lepší než jeho předchůdce. Hlavními prvky je agresivní přední mřížka chladiče s trojrozměrným diamantovým vzorem. Crossover má také nové světlomety a mírně se svažující linii střechy. Prvky elegance pak zastupují chromované lišty na vozidle, sportovní notu dodává spoiler u dveří zavazadlového prostoru.
Kia Sorento 2015 měří na délku 4780 mm dlouhá, je 1685 mm vysoká a rozvor činí 2780 mm, což představuje nárůst o 80 mm. Snímky z kabiny zatím nebyly zveřejněny, ale Kia říká, že můžeme očekávat moderní kabinu s mnoha inovativními funkcemi. Nabídka pohonných jednotek zůstává záhadou, ale očekává se nabídka 2,4 litrového čtyřválce a šestiválce o objemu 3,3 litru.
Do nabídky se dle spekulací mohou dostat i jednotky CRDI o objemu 2.0 a 2,2-litru, jakožto i hybridní varianta. Kia Sorento 2015 se představí nejprve v Jižní Koreji na konci tohoto měsíce, takže ještě před představením v Evropě se dočkáme dalších informací.
Zdroj: Kia
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?