SsangYong slaví své 60. výročí existence za pomoci speciální edice modelů Korando a Rexton W. Ta však bude v prodeji nejspíše jen ve Velké Británii.
Tato automobilka dosáhla svého diamantového výročí a při této příležitosti společnost zavádí speciální edici Koranda a Rextonu. Oba se od série liší lehce změněnou přední maskou chladiče, černou mřížkou a přítomností pásu LED diod pro denní svícení. Fotografie interiéru zatím nebyli poskytnuty, ale SsangYong říká, že speciální Koranda dostala zcela přepracovanou palubní desku a lepší interiérové materiály.
Pod jeho kapotou se ukryje kompatibilní 2,0-litrový přeplňovaný 4-válec splňující emisní normu Euro 5. Nabídne výkon 149 koní, v silnější verzi pak 181. Ceny Koranda začínají na částce 21.245 liber s manuální převodovkou, kdo chce automat, ten zaplatí 22.745 liber.
Pokud jde Rexton W, ten je dodáván taktéž se 2,0-litrovým přeplňovaným 4-válcem, u nějž výkon činí 155 koní a 360 Nm. Nabídne i o něco lepší výbavu, do které jsou zahrnuty přední parkovací senzory, satelitní rádio DAB, vyhřívaná přední a zadní sedadla, elektrické střešní okno a nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce.
Za model Rexton W 60 th Anniversary Edition se šestistupňovou manuální převodovkou britové dají 25.995 liber, zatímco verze vybavená pětistupňovou automatickou převodovkou Mercedes-Benz T-Tronic je oceněna 27.495 librami.
Zdroj: SsangYong
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?