Naším testem prošel nedávno Hyundai i10 a dle našeho názoru mu chybí kousek té sportovnosti. To se však dneškem mění, protože Hyundai pro německý trh představil verzi i10 Sport.
Vozidlo je vybaveno neotřelými polepy karoserie, 17-palcovými litými koly, širokými bočními prahy a boční LED světly pro denní svícení. Podvozek dostal o 20 mm kratší tlumiče, v interiéru pro změnu najdeme do sportovna laděná polokožená sedadla. Hyundai i10 Sport tak vypadá jako opravdový sportovec a ideálním konkurentem může být například Škoda Citigo Sport.
I10 Sport je poháněno standardním 1,2 litrovým 4-válcovým motorem s výkonem 87 koní a s 120 Nm točivého momentu. S ním i10 Sport zrychlí z 0 na 100 km / h za 12,3 sekundy a dosáhne maximálky 175 km / h. Průměrná spotřeba paliva je přitom dle výrobce jen 4,9 litru na 100 km.
Alespoň pro teď je vůz na prodej jen v Německu, zda se ho dočkají i další trhy, není zatím známo. Cenovka pro případné zájemce ovšem činí 13,990 Eur.
Zdroj: Hyundai
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?