Automobilka Porsche se vydává do segmentu, který pro ni není příliš typická. Brzy uvede model, který bude konkurovat Nissanu 370Z, Mercedes SLK, BMW Z4 a nebo Jaguar F-Type.
Doba, kdy Porsche vyráběla čistokrevné sporťáky a z nevýhody (uložení motoru vzadu) vytvořili legendární a skvěle ovladatelnou 911, jsou pryč. Automobilku v době nelehkých časů zachránilo SUV Cayenne a dnes má v nabídce dvě SUV a jednu „limuzínu“. Porsche nadále pokračuje ve své ofenzivě a v brzké době by chtělo ovládnout další místo na trhu.
Svou „rukavici vhodí“ mezi tak ostřílené hochy jako je Mercedes-Benz SLK, BMW Z4, Nissan 370Z a nebo nováčka Jaguara F-TYPE. Ano správně, Porsche chce přivést na trh nový „entry“ model. Ten nabídne zákazníkům levnější alternativu nejlevnějších modelů, které jsou v součastnosti v nabídce a to Boxster a Cayman. Lze tedy očekávat cenu pod hranicí 1,4 milionu. Konkrétně odhadujeme základní cenu na 1,2-1,3 milionu.
Vůz má pracovní název Porsche 718. Laškuje se s myšlenkou nástupce Porsche 550 Spyder z roku 1950. Nová 718 bude postavena na upravené platformě modelu Boxster. Stěžejní pro inženýry Porsche je udržení nízké váhy. Pod kapotu se dostanou agregáty s objemem 2,0 a 2,5 litru, které budou mít výkon 280 respektive 350 koní. Spojeny budou jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak i s automatem. Porsche chce 718 nabídnout opravdu zapáleným řidičům. Což znamená výhradně pohon zadní nápravy.
Porsche 718 se možná představí již v roce 2016 na autosalonu v Ženevě.
Zdroj: autobild.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?