Mercedes si pro své zákazníky připravil další novinku. Nově bude užitkově civilní Citan nabízen s dlouhý rozvorem.
Model určený pro přepravu nákladu, ale i osob je i přes svou poměrně sebevědomou cenu velmi oblíbený. K většímu úspěchu a spokojenosti zákazníků zahajuje Mercedes prodej „delší“ verze Citanu. Zatím bude k dispozici jen na trhu v Německu, později i v ostatních státech.
Rozvor byl prodloužen na výsledných 4705 milimetrů. Nabízí více místa pro až 7 osob a 300-400 litrů zavazadlového prostoru. Po vyjmutí třetí řady sedadel a sklopení druhé řady sedadel je k dispozici až 3500 litrů prostoru.
O pohon se bude starat stejně jako u Citanu s „krátkým“ rozvorem, 1,5 litrový diesel s výkonem 81 kW a maximálním točivým momentem 240 Nm. V Německu je k mání za 19,400 eur bez daně, což je v přepočtu zhruba 540,000,- Kč.
Zdroj: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?