Citroën se svým malým sportovním hatchbackem DS3 slaví velké prodejní úspěchy ale téměř pět let působení na trhu bez výrazných designových přeměn jeho pozici dosti ohrožuje.
Proto se včera francouzský výrobce rozhodl, že do světa vypustí faceliftovanou verzi DS3ky a DS3 Cabrio. Hlavní změnou jsou nové a lépe vypadající xenonové světlomety s LED diodami, které mají snížený odběr energie o 35 % při tlumených a 75 % při dálkových světlech. Citroën také prohlásil, že nový DS3 si budou moct zákazníci ještě více přizpůsobit svému osobitému stylu, tudíž se do nabídky dostanou nové odstíny karoserie, nové designy kol a v neposlední řadě se do nabídky dostanou i nové motorizace.
Těmi jsou motory splňující nově emisní normu Euro 6, konkrétně naftové jednotky BlueHDi 120 a BlueHDi 100. Ty krom větší úspory paliva zařídí i menší produkování emísí CO2 až o 4%. Na vybrané trhy se dostane i nový motor PureTech e-VTi 82 ETG s robotizovaným automatem, u kterého činí emise CO2 95gramů na ujetý kilometr.
Úplnou novinkou je pro modernizovaný DS3 bezpečnostní systém Active City Brake, který za pomoci radaru v přední masce pomáhá do rychlosti 30 km/h předejít drobným kolizím. Omlazený DS3 se na trh dostane zřejmě v průběhu tohoto léta, přesný termin ani cenovka zatím nejsou známi.
Zdroj: Citroen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?