Německá firma Brabus má ve velké oblibě automobily značky Mercedes-Benz, ovšem tentokrát si vybrala na úpravu dosti zvláštní model, kterým je šestikolová verze G 63 AMG 6x6.
Ta nese firemní název Brabus B63S 700 6x6 a svou premiéru si odbyla na automobilové přehlídce v Dubaji. Mercedes-Benz všechny překvapil, když v loňském roce uvedl na trh neskutečný G63 AMG 6x6, jehož cena v té době činila 379 000 Eur. U Brabusu si zřejmě řekli, že je to stále málo brutální a v rukách techniků Brabusu se G63 AMG 6x6 dočkalo steroidní injekce.
Hlavní úpravou prošla motorizace V8 s objemem 5,5 litru twin-turbo, která posílila na výkon 700 koní a poskytuje a 960 Nn točivého momentu. Oproti sériovému G63 AMG 6x6 se zde odehrál výkonový nárůst o což 156 knoí a 200 Nm, což je poměrně dost. I přes výslednou hmotnost 3775 kg se šestikolce od Brabusu daří zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy, maximální rychlost je z důvodu bezpečnosti elektronicky omezena na 161 km/h.
Kromě významného posílení pohonné jednotky, se šestikolový Mercedes dočkal nového červeného celokoženého interiéru, pedálů z lehkých slitin a nebo osvětlených dveřních prahů. To vše doplňuje čalounění stropu Alcantarou a kvalitní hudební systém.
Brabus prozradil, že hodlá přepracovat jen asi 20 až 30 kusů této monstrózní verze, proto jeho cena bude ještě vyšší než sériový model, jakou částku ale ve výsledku bude Brabus požadovat, to veřejnosti zatím nesdělil.
Zdroj: Brabus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?