V Ženevě se již brzy bude konat další ročník prestižního autosalonu a chybět zde nesmí ani Aston Martin, který si pro tentokrát tři speciální edice svých modelů.
První na řadě je Aston Martin V8 Vantage N430, jenž bude dostupný v karosářských verzích kupé a roadster. Ten bude poháněn 4,7-litrovým V8 motorem dodávající výkon 436 koní při 7300 otáčkách za minutu, díky čemuž bude možné s vozem zrychlit z 0 na 96 km/h za 4,6 sekundy. Maximální rychlost pak u této verze činí 306 km/h.
Výkon jde permanentně na zadní nápravu a to za pomoci šestistupňové manuální převodovkou se pádly pod volantem. Na výběr však je i sedmistupňový automat SPORTSHIFT II. Tato speciální edice V8 Vantage n430 bude dodávána s grafitovými kovanými koly, ztmavenými předními světlomety a poupravenou přední maskou.
V kabině nalezneme plaketky s názvem „N420“ , pádla pod volantem z černého hořčíku a speciální kožené čalounění. Zákazníci, kteří mají tučnější bankovní konto si pak mohou doobjednat audio systém o výkonu 1000 Wattů od firmy Bang & Olufsen.
Cena za Aston Martin V8 Vantage N430 je 89.995 liber, první kusy budou dodány ke svým majitelům letos v září.
Další z edic jsou vozy s názvem Aston Martin DB9 Carbon Black a DB9 Carbon White. Jak jejich název napovídá, tyto dvě edice přicházejí s tmavými a bílými motivy v kombinaci s několika komponenty z uhlíkových vláken. Pod kapotou obou verzí se ocitne 6.0 litrový motor V12 motoru s výkonem 517 koní a 620 Nm točivého momentu. Samotné vedení firmy Aston Martin říká, že informace a ceny k těmto variantám jsou dostupné jen vyžádání.
Zdroj: Aston Martin
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?