Opel oficiálně představil v roce 2014 faceliftovanou Merivu na autosalonu v Bruselu
Model Opel Meriva právě prošel decentním faceliftem. Vůz, který zapadá do kategorie MPV dostal novou mřížku chladiče, pozměněné přední světlomety, které lze objednat s LED denním svícením a také došlo na zadní svítilny, kde byla pozměněna grafika světlometů.V interiéru jsou změny velmi malé, ale model může být vybaven novým informačním systémem IntelliLink, který má sedmi-palcový displej, nové rozhraní a rychlejší provoz. Informační systém je také vybaven CD přehrávačem, USB připojením a přes Bluetooth bude možné spárovat i mobilní telefon s automobilem.Pod kapotou Merivy najdeme nový motor 1,6 CDTI, který nahrazuje předchozí 1,3 a 1,7 CDTI. Motor 1,6 CDTI poskytne 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Merivě by to mělo umožnit dosáhnout spotřeby v průměru 4,4l/100 km s emisemi C02 116g/km.V budoucnu bude Meriva nabízena ve dvou verzích s výkonem 81 kW a jedna z verzí se dostane na spotřebu 3,8 l/100 km s emisemi CO2 99g/km.Na závěr pár slov od víceprezidenta Opelu pana Petera Christiana Küsperta.Opel Meriva stanovila standard v segmentu se zaměřením na ergonomii.Cenově dostupný vůz kategorie MPV nyní nabízí lepší kvalitu a vícepohodlí. Všechny motory by měli splňovat novou emisní řadu Euro 6 včetněposlední generace 1.6 CDTI, která je nejtišší ve své třídě.
Zdroj: Worldcarfans
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?