Na NAIAS v Detroitu se představila karosářská verze kupé vycházející z modelu ATS.
Cílem ATS Coupe je zaútočit na Audi A5, BMW 4er, nový Lexus RC a poněkud zastaralý C-Class Coupe, který ovšem brzy dostane nástupce stejně jako například Infiniti G37, které se rovněž dá zařadit mezi konkurenty ATS Coupe.Změn exteriéru oproti sedanu je více, než se může zdát patrné na první pohled například: lehce pozměněný přední nárazník, přepracovaná maska chladiče, nové logo Cadillacu (jako první měl tu čest nést tento nový emblém koncept Elmiraj z něhož ATS Coupe vychází) a o změnách zadní časti se nemusíme ani zmiňovat ty jsou jasně viditelné. V interiéru bude možnost mít hliníkový, dřevěný nebo karbonový dekor a samozřejmostí bude kožené čalounění.Rozvor zůstal shodný se sedanem (2776 mm). Délka je 4663 mm, šířka 1841 mm a výška 1392 mm. K dispozici budou dva různé motory. Základní čtyřválec 2.0 s přeplňováním turbem o výkonu 203kW/272k a točivým momentem 400Nm. Tím druhým bude V6 3,6 s výkonem 239kW/321k a točivým momentem 373Nm. Oba motory mohou být spojeny s 6 stupňovou automatickou převodovkou, nicméně „jen“ turbo čtyřválec může být spojen s 6 stupňovým manuálem. Základem bude samozřejmě pohon zadních kol, ovšem oba motory budou k dispozici s pohonem všech kol.Rozložení hmotnosti bude „téměř dokonalých“ 50:50. K zastavení ATS Coupe budou sloužit brzdy Brembo. Za příplatek bude možnost objednat balíček obsahujíc: nastavitelný sportovní podvozek, Magnetic Ride Control, diferenciál s omezenou svorností, výkonnější chladící systém a 18 palcové kole s lepivějšími letními pneumatikami.ATS Coupe půjde do prodeje v létě letošního roku a abych tedy vysvětlil nadpis článku, můžeme očekávat silnější variantu ATS-V Coupe, která se mimo jiné postaví proti M4, RS5 nebo RC-F.Zdroj: worldcarfans.com, cadillac.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?