Automobilka Lamborghini si uvědomuje, že vozy kategorie SUV zkrátka v dnešní době frčí.
Již v květnu loňského roku automobilka potvrdila produkční verzi konceptu Urus, který má dorazit na trh v roce 2017. Takže dnešní Aventador a nové Gallardo doplní chystané SUV Urus.Urus si z konceptu ponechá rozvor, který je dlouhý 4,99 metru, šířka vozu bude 1,99 metru a výška bude jen 1,66 metru. Díky novým lehkým materiálům, jedná se hlavně z velké části o karbon, má být vozidlo velice lehké.Urus bude jezdit na platformě MLB, kterou použije i další generace Audi Q7, Porsche Cayenne, VW Touareg a Bentley SUV. Podrobnosti o motorizaci pro chystaný model Urus zatím nejsou známé, ale předchozí zprávy uváděli motorizaci twin-turbo V8 a plug-in hybridní verzi.Lamborghini už dříve mělo v nabídce SUV. V letech 1986-1992 byl vyráběn model, který se nezalekl terénu a drobet připomínal Hummer H1. Dědeček SUV dostal jméno Lamborghini LM 002. Zvažovala se i výroba jeho náhradníka, ale bohužel nikdy na něj nedošlo. Ale v roce 2017 jeho nástupce bude.Zdroj: Worldcarfans.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?