Automobilka Jeep již delší dobu pracuje na vývoji nejmenšího modelu značky, který má sdílet techniku s chystaným Fiatem 500X. Nyní se na svět dostala celá řada informací, mezi nimiž je i případné označení modelu.
Dle australského serveru Drive, nejmenší model od Jeepu dostane název Jeepster a model je prý už dokonce postaven v jednom plně funkčním exempláři. Nový Jeep Jeepster se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě, jeho prodej začne během příštího roku.
Jeep Jeepster se inspiruje legendárním modelem Willys, a jeho délka bude dosahovat 4,2 metru. Typickými znaky se stanou hlavní kulaté světlomety a typická maska chladiče se svislými otvory.
Zatím nejsou známi informace o tom, jaké motorizace se dostanou pod kapotu Jeepsteru. Pokud máme brát společné prkvy s Fiatem 500X, pak se dá předpokládat nasazení benzínového dvouválce TwinAir s objemem 0,9 litru, dále se může objevit benzinový čtyřválec o objemu 1,4 litru a také turbodiesel 1,3 MultiJet II.
Nový Jeep Jeepster bude vyráběn v italské továrně Melfi a to společně s již zmíněným Fiatem 500X.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?