Snad každý pravověrný fanoušek značky Toyota zná supersportovní model Supra, který byl vyráběn hned v několika generacích. Nyní se konečně objevila zpráva, že je velmi pravděpodobný příchod jejího nástupce.
Server Autoblog totiž včera informoval, že na Autosalonu v Detroitu se představí koncept nové generace modelu Supra. Předseda představenstva Takeshi Uchiyamada navíc prohlásil, že je v plánu nové sportovní auto, které bude vybavené nejmodernějšími technologiemi a vysokým výkonem.
Jeho kolega, Tetsuya Tada, pracující jako šéfinženýr značky Toyota, taktéž vydal prohlášení. V něm uvedl, že byl společností požádán, aby nástupce modelu Supra byl vydán co nejdříve. Podle dostupných informací by se veřejnost mohla dočkat nové Supry „už“ v roce 2017.
Kolik by měl činit výsledný výkon či parametry vozu, zatím není známo, avšak je jasné, že nová Toyota Supra bude mít na co navazovat. Její předchůdci totiž nepatřili k žádným silničním „párátkům“. Pod její kapotou by měl být podle nepotvrzených informací přeplňovaný čtyřválcový motor doplněný hybridním pohonem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?