Koncepční vůz ke stému výročí existence značky Aston Martin má ukazovat nejen kořeny, ale také budoucnost. Spojení ukazuje, kam by se mohla značka v brzké době vyvíjet.
Již z prvního pohledu na koncept, kterým Aston Martin oslavuje sto let své existence, je patrná vzpomínka na staré sportovní vozy. Není to ale jenom obyčejné retro bez střechy založené na dvanáctiválcovém Aston Martinu Vanquish. Tento koncept nejen že oslavuje roky minulé, ale ukazuje i cestu do těch příštích.
Některé prvky uvidíme v sériové produkci již brzy. Díky poměrně rozsáhlému využití karbonu klesla hmotnost oproti Vanquishi o znatelné půl tuny. I Aston tedy byl donucen používat tento drahý, ale účelný materiál.
Osvětlení zajišťuje řada diod, které nalezneme vepředu i vzadu. Přední i zadní části přitom mají mít nové vyznění, které se má promítnout do budoucích Astonů.
Třetí novinkou je pak nahrazení klasických budíků displeji. I tohoto řečení bychom se měli v dohledné době dočkat.
Tím, že je vůz postaven na platformě sériového vozu, je i pojízdný. Z klidu na stovku to má zvládnout za 2,9 sekundy, maximální rychlost je vyšší, než jakou bych v otevřeném vozu kdy chtěl zažít. V číslech tedy 290 km/h. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec, jehož výkon je 573 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?