Další generace SUV Q7 přijde zřejmě již příští rok. Nová platforma sníží hmotnost o necelých 400 kilogramů
Server Autonews Europe zveřejnil na svých internetových stránkách zprávu o relativně brzkém příchodu nové generace obrovského SUV Q7 automobilky Audi. Ve zprávě se uvádí, že její příchod můžeme očekávat již příští rok v létě. Jedná se tak o první výstřel k modelu, jehož oficiální představení proběhlo před dlouhými 8 lety.
Audi doposud o nastupující verzi neuvažovalo, prodejní úspěchy byli více méně konstantní. Uvidíme, jaké reakce článek vyvolá. Zdali na otázku nástupce odpoví i samotná značka je předmětem úvah. Verze 2014 má být postavena stejně jako Touareg na nové platformě, šetřící vozu 362 kg hmotnosti, přičemž pohotovostní hmotnost aktuální Q7 s motorem 3,0 TDI činí 2 395 kg.
Velkou neznámou je i místo výroby či nabídka motorizací. Zda-li zůstane v Bratislavě nebo bude přesunuta jinam. Aktuálně zákazníci volí mezi 3,0litrovým a 4,2litrovým provedením s pohonem 4x4, osmistupňovou převodovkou Tiptronic, které jsou naladěné na výkony od 180 do 250 kW. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 7,4 l/100 km, maximální rychlost pak 219 km/hod. s motorem 3,0 TDI.
Měli by jste zájem o Q7 roku 2014? Je již čas na změnu?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?