Bugatti Veyron sice přišel o titul nejrychlejšího vozu na světě, avšak hned po tomto si napravil chuť tím, že na trať poslal svoji otevřenou variantu...
Bugatti v na autosalonu v Šanghaji ukáže vůz, který má název Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Car. Pod šíleným a nezapamatovatelným jménem se neskrývá nic jiného než nejrychlejší otevřený vůz na světě. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse je otevřená varianta modelu Super Sports, pod kapotou se tedy nachází posílený motor o výkonu 1200 koní. Jeho síla je schopna vůz normálně rozpohybovat na 375 km/h, kde je však vůz zastaven omezovačem, nikoliv nedostatkem síly.
Bugatti se rozhodlo prověřit sílu tohoto modelu, a proto ho poslalo na trať a to bez střechy, čímž se zhoršily aerodynamické vlastnosti vozu. Čínský jezdec Anthony Liu dokázal z vozu vymáčknout 408,84 km/h, což stačí na titul nejrychlejšího otevřeného vozu planety.
Na počest tohoto úspěchu se v Šanghaji ukáže limitovaná edice osmi kusů připomínajících tento úspěch. Jejich cena je prakticky rovné dva miliony eur a to bez daní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?