Hledáte užitkový rodinný vůz? Tak právě pro Vás je zde 4. generace francouzského Renaultu - prostornější, ergonomicky a designově povedená za opravdu rozumné peníze
Vůz přichází po velmi úspěšné a oblíbené třetí generaci, vyrábějící se od roku 2009 do roku 2012. Prodejní čísla hovoří jasně. Z celkové počtu 9095 prodaných vozidel 3. generace ukrajuje Clio v provedení Grandtour solidní a dominantní část - 3873 kusů (43%).
V jiných státech Evropy nejsou čísla tak jednoznačná, nicméně i zde spatřujeme velkou důvěru zákazníků. Dle slov marketingové ředitelky Renaultu ČR - Mariny Picardové, je 4. generace Grandtour zcela nový a jedinečný vůz. Žádný prodloužený hatchback.
Celková délka vozu je 4267 mm, délka převisu pak 825 mm. Snazší přístup do prostorného 443 litrového zavazadlového prostoru zabezpečuje snížená hrana zavazadelníku. Pokud by Vám nabídnutý prostor nestačil, sklopením zadní řady sedadel v poměru 1/3, 2/3 dodatečně navýšíte úložný prostor na 1380 litrů. Poslední možností je pořízení nejbohatší výbavy Dynamique či příplatkové Expression. Jediná Authentique tuto možnost nenabízí a sice sklopení sedadla spolujezdce. Co se nevleze na vlek, dáte jednoduše do 2,48 metrového vnitřního prostoru. Surfaři ušetří notných 10 minut při kompletaci střešní zahrádky.
Motorizovaná nabídka je dostatečně široká, zahrnuje i nové motory, označované „Energy“. Od ostatních se liší technologií Stop/Start, clonou, regulující množství vzduchu, které vstupuje do motorového prostoru, řízeným dobíjem ESM (Energy Smart Management). Vůni benzinu nabídne čtyřválec 1,2 16V s výkonem 54 kW (75 koní) nebo Energy 0,9 TCe s výkonem 66 kW (90 koní). Diesel je v provedení 1,5 dCi s výkonem 55 kW (75 koní) nebo výkonnější Energy 1,5 dCi 90 s 66 kW (90 koňmi).
Ceny začínají na velmi přijatelných 245 900 korunách za vůz se základní výbavou Authentique a motorem 1,2. V nabídce samozřejmě nalezneme i dražší kombinace výbava a motor. Paleta je široká, záleží jen na požadavcích zákazníka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?